joi, 11 noiembrie 2010

6. Aratati suficient de recomandabil?


6. Aratati suficient de recomandabil?
In 1963 bunicul meu imi spunea: " Omul se judeca dupa caracter, nu dupa infatisare. Daca arati putin mai bine ca dracul, este suficient."
Asta era in urma cu 40 de ani. Multe s-au schimbat de-atunci. Acum, pot sa apreciez de obicei cam cate recomandari obtine cineva, numai dupa felul in care arata. La un moment dat, credeam ca puteam face aceasta apreciere datorita faptului ca ma "invartisem " o vreme in mediul respectiv. Cand ING, AIG si Aegon si-au inceput agresiv expansiunea in Europa de Est, dupa caderea comunismului, am plecat sa lucrez pentru ei. Atunci m-am gandit sa-i intreb in particular pe translatorii mei din Ungaria, Slovacia si Cehia, care 5 oameni din cei aproximativ 50 care urmau cursul, obtineau cele mai multe si care obtineau cele mai putine recomandari. Ulterior, verificam asta cu Directorul de Agentie si s-a dovedit ca translatorii nimereau cam 7 din 10. Acest lucru este foarte interesant mai ales ca, de obicei translatorii mei sunt studenti intre 19-21 de ani, fara nici o legatura sau interes in domeniul Asigurarilor de Viata.
In zilele noastre, oamenii sub 30 de ani, te judeca in general mai intai dupa cum arati si cat de moderne sunt "accesoriile" tale. Cand femeile inainteaza un pic in varsta, incep uneori sa faca rabat de la infatisarea lor, sa nu mai investeasca in aspectul exterior. Cand am chestionat peste 200 de Directori de Agentie, acestia au apreciat ca daca o femeie nu-si cumpara nimic nou timp de doi ani, venitul ei scade cu 40%. Barbatii insa, conform aceluiasi studiu, inregistreaza o scadere de numai 15%, daca nu sunt in ton cu moda.
Exercitiu: Aratati suficient de recomandabll?