joi, 11 noiembrie 2010

10. Costa Rica


10. Costa Rica
Los Angeles, la inceputul anilor optzeci, a inceput sa inregistreze o crestere a numarului populatiei hispanice. Veneau oameni din Mexic, San Salvador, Costa Rica. Eu nu aveam nici un client hispanic si nu eram multumit de acest fapt. M-am gandit atunci ca daca as vorbi mai bine limba spaniola, aceasta situatie s-ar putea schimba. Apoi, am vazut un anunt in "Los Angeles Times" pentru un curs intensiv de Limba Spaniola in San Jose, Costa Rica la un pret imbatabil. Am hotarat sa urmez cursul.
Dupa ce am aterizat pe aeroportul din San Jose, am luat un taxi spre centru. Enrique, soferul taxiului se plangea de fata lui, Margarita: "Se intalneste cu doi barbati in acelasi timp. Hector, un tip tanar, aratos, bogat si Alfredo, mai in varsta, nu prea aratos, cu o slujba mediocra.
Dupa curs, in drum spre aeroport, ghiciti cu cine m-am intalnit la aeroport? Cu Enrique, soferul de taxi! " Ce mai face Margarita?" - am intrebat. " L-a ales pe Alfredo, tipul mai in varsta." - a raspuns Enrique. "Hector, tipul eel tanar, se poarta de parca el ar fi eel mai "tare" tip din lume. Tipul mai in varsta, Alfredo, o trateaza de parca ea ar fi cea mai importanta persoana din Lume.
Exercitiu: In timpul unei intalniri cu clientul, cine este cea mai importanta persoana din lume?